Üzletszabályzat

Az NM Trend Stúdió Kft. – Coool.hu üzletszabályzata, általános szerződési feltételei

1. CÉGINFORMÁCIÓK

Webáruház üzemeltetője (a Csomagküldő áruházunk működtetője): NM Trend Stúdió Kft.
Adószám: 25004685-1-13
Bankszámlaszám: OTP Bank 11742173-20172176
Cégjegyzékszám: 13-09-171473, Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
Székhely: 2049. Diósd, IV. Béla király u. 35.
Telefonszám: 06-30-459-7122
Email: shop@coool.hu
Webáruház címe: www.coool.hu

2. VÁSÁRLÁS AZ ÁRUHÁZBAN

Ha a kiválasztott terméket szeretné megvásárolni a Kosárba gombra kattintva, kezdeményezheti az áru vásárlását. Miután berakta a kosárba az Önnek tetsző termékeket, folytathatja a vásárlást. A termék mennyiségét is tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. Az alapértelmezés szerint 1 db-ot kínálunk fel.

A kosár tartalma
A kosár tartalma mindig megjelenik, miután árut rakott bele. A kosár tartalma ablakban minden kiválasztott termék és az aktuális végösszeg – böngészés közben is – nyomon követhető. Ez bármikor tetszés szerint módosítható, törölhető. Ha ki akarunk venni valamit a kosárból, akkor a kosár tartalma ablakban (jobb oldalon) a megrendelés módosítása lehetőségre kell kattintani. Ekkor a termék listában meg kell jelölni a fölösleges dolgokat, és a bejelöltek törlése gombbal ki lehet törölni a kosár tartalmából. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. A böngészés befejezése után a Megrendelés gombra kell kattintani. Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön a Megrendelő adatait nem adta meg. Kérjük, pontosan töltse ki a szállítási címet, és különösen fontos, hogy olyan (mobil) telefonszámot adjon meg itt, amelyen napközben is el lehet Önt érni. A csomagfutár fel fogja hívni, ha nem talál otthon senkit, hogy egyeztessen a csomagátadás pontos helyéről és időpontjáról. A leszállításra kerülő termékekről tételes számlát küldünk Önnek, amelyen a vevő címe megegyezik a szállítási címzettel. Ha a szállítási cím és vevő nem azonos, kérjük, töltse ki a számlázási adatokat is. Ebben az esetben a számlán az itt feltüntetett adatok fognak szerepelni.

A rendelés elfogadása
A rendelés leadásáról és elfogadásáról rendszerünk Önt egy emlékeztető e-mailben tájékoztatja. Amennyiben a rendelt tételek szállításával kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne (pl. nem tudunk szállítani az adott termékből, nincs esetleg a kiválasztott méret vagy szín) munkatársunk a megadott telefonszámon megkeresi Önt.

3. A TERMÉKEK SZÁLLÍTÁSI MÓDJA

Házhoz szállítás
Cégünk igyekszik a csomagolási és postaköltségeket a minimálisra csökkenteni. A csomagokat a GLS futárszolgálattal szállítjuk ki!

A GLS vállalja, hogy a csomagot a feladást követő MUNKANAPON, és MUNKAIDŐBEN kézbesíti. A futár, ha nem talál otthon senkit, értesítést hagy a postaládájában, ezen szerepel a GLS központi ügyfélszolgálati telefonszáma (+36 29/886-600) mellett a saját telefonszáma is. Ha ezt felhívja, biztosan meg tudnak beszélni olyan időponton és helyszínt, ahol az átadás-átvétel gond nélkül lebonyolítható. A futárok rendkívül rugalmasak és segítőkészek, hiszen anyagilag is érdekeltek abban, hogy a címzetthez garantáltan a leggyorsabban eljusson a csomag. Ezért a futár mindent meg is tesz ennek érdekében. Ha végképp elérhetetlennek bizonyult a megrendelő, csomagja 3 napig a legközelebbi GLS depóban kerül elhelyezésre. A futár még egy alkalommal megpróbálja a kézbesítést, de ha 3 nap alatt senkit nem tud elérni, és senki nem jelentkezik a csomagért, visszaszállítják a feladónak, jelen esetben az NM Trend Stúdió Kft-nek.

Házhoz szállítási költség
A házhoz szállítási költségek megállapítása során egy rendkívül egyszerű megoldást találtunk.
- A 15.000 Ft-ot nem meghaladó rendelések kiszállítási díja az egész ország területére 1500 Ft
- Az 15.000 Ft-ot meghaladó rendelések kiszállítása DÍJTALAN!

Szállítási határidők
Webáruházunkban a termékek jelentős része állandóan van készleten, ám egy kisebb részüket nekünk is csak megrendelésre szállítják. Átlagos esetben a megrendelt termékeket 2-3 munkanap alatt ki tudjuk szállítani, ha erre nincs lehetőség, akkor ügyfélszolgálatunk e-mailben vagy telefonon értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni. Ilyenkor lehetőség van arra, hogy az adott terméket kihagyjuk a rendelésből, és a csomagot e nélkül küldjük el, vagy arra, hogy másik, hasonló (helyettesítő) terméket válasszon.

MINDEN esetben a Vevő érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. Ha csak mód és lehetőség van rá, akkor a rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben (pl. ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot, és több e-mailünkre sem válaszol) önhibánkon kívül nem tudjuk a rendelést a kellő sebességgel feldolgozni. Véleményét, észrevételeit, panaszait kérjük, írja meg e-mailben, minden észrevételre reagálunk, és minden olyan esetet, amikor a megrendelő igényeit tőlünk vagy besszállítónktól eredő hiba miatt nem sikerül kielégíteni, maximális flexibilitással és pénz visszafizetési garanciával kezelünk!

Fizetési módok
- Utánvét – A csomaghoz utánvéttel juthat hozzá. A teljes összeget a GLS csomagfutárnak kell kifizetni, aki a pénz átvétele után átadja Önnek a megrendelt termékeket tartalmazó csomagot. Magyar Postai kiszállítás választása esetén nem elérhető ez a fizetési mód.
- Paypal
- Átutalás

Téves megrendelés
Amennyiben rendelését tévedésből adta le, azt a leadást követően e-mailben vagy telefonon mondhatja le, a csomag feladása előtt minden következmény nélkül. Amennyiben a rendelést az Ön által kért módon nem tudjuk az Ön által elvárt idő alatt teljesíteni (pl. több hetet kellene várni az adott termék megérkezésére), a rendelést szintén következmények nélkül lemondhatja.

Csomag újrakézbesítés
Amennyiben mi elküldtük Önnek a megrendelt csomagot, és azt Ön 3 munkanapon belül nem veszi át, a csomagot sajnos automatikusan visszaküldi a szállító cég a címünkre, és mi “bukunk” rajta egy szállítási költséget. Előfordulhat, hogy nem kap értesítőt, vagy nem találja meg a szállítónk a címet, zárva az ajtó, nem tartózkodik senki a megadott címen, elutazott külföldre stb. Ilyen esetben, amennyiben ezt Ön kezdeményezi, a csomagot a szállítási költség újbóli felszámításával elküldjük Önnek. De csakis akkor indítjuk útjára ismét a csomagot, ha annak ellenértéke a bankszámlánkon (átutalással) jóváíródott! Amennyiben egy címről két vagy több alkalommal is visszakapjuk a csomagot, Áruházunk fenntartja a jogot, hogy erre a névre és címre a továbbiakban NE küldjön újra csomagot.

4. ELÁLLÁSI JOG

Webáruházunk szolgáltatásai terén etikusan, törvényesen, a Vásárlók érdekeit szem előtt tartva jár el. Az eladó köteles a vásárlót tájékoztatni az interneten vásárolt termékkel kapcsolatos elállási jogáról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján. A termékek vásárlására vonatkozó elállási joggal kapcsolatos tájékoztatót és az elállási nyilatkozat mintapéldányát ezen a linken találhatja.

Mi az az elállási jog?
Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján a vásárló egyoldalúan visszaléphet és a termék visszaküldése esetén követelheti az NM Trend Stúdió Kft.-től az általa kifizetett összeg visszatérítését.

Mely időponttól gyakorolhatja a vásárló elállási jogát?
Termék megrendelése esetén az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?
A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 naptári napon belül élhet a vásárló elállási jogával. Az általános szabályok szerint a 14 napos határidőbe a termék átvételének napja nem számít bele.

Mikor hosszabbodik meg a 14 napos elállási határidő?
Amennyiben az NM Trend Stúdió Kft. a termék kiszállításáig nem bocsátja a fogyasztó rendelkezésére az ún. írásbeli megerősítést (jelen okiratot). Ebben az esetben ugyanis a fogyasztó az elállási jogát az írásbeli megerősítés kézhezvételének napjától számított nyolc munkanapon belül, legfeljebb azonban az elállási határidő kezdő időpontjától számított három hónap elteltéig gyakorolhatja.

Kipróbálhatja-e, használhatja-e a vásárló terméket az elállási határidő alatt?
Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt a vásárló megbizonyosodhasson arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogának elvesztéséhez. Amint eldöntötte a vásárló, hogy nincsen szüksége a termékre, ezt követően már ne használja, óvja meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudja azt részünkre visszajuttatni. Megrongálódott, használt termékeket indokolt esetben, csak rejtett, a használat során kiderülő gyári hiba esetén tudunk visszavenni.

Milyen formában kell a vásárlónak közölnie az NM Trend Stúdió Kft.-vel a szerződéstől való elállását?
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi elérhetőségeinkre: NM Trend Stúdió Kft. székhely: 2049. Diósd, IV. Béla király u. 35., Telefon: 06-30-459-7122, E-mail: shop@coool.hu. Ebből a célból használhatja az ezen a linken található elállási nyilatkozatot is. Ha Ön emellett dönt, az elállás megérkezését tartós adathordozón (elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek. Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Mit tegyen a vásárló a termékkel?
A termék csomagolását óvatosan bontsuk fel és azt őrizzük meg a számlával és egyéb okmányokkal (például a jótállási jeggyel) együtt az elállási határidő lejártáig.

Mik az elállás joghatásai?
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ön köteles az NM Trend Stúdió Kft. számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. Kérjük, a csomagot értéknyilvánítással adja fel, NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni! A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használta a vásárló, az NM Trend Stúdió Kft. kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt.

Minden internetes szerződés esetén megilleti a fogyasztót az elállási jog?
Nem, mivel a rendelet tételesen felsorolja azokat az esetköröket, amikor a vásárló nem gondolhatja meg magát a termék átvétele vagy a szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés után.

Visszakövetelheti-e a vételárat a vásárló olyan termék esetén, amelyet kifejezetten a saját kívánságára, egyedi utasításai alapján készített el, állított elő az NM Trend Stúdió Kft.?
Nem, mivel a vállalkozások nem kötelesek olyan termékek feltétlen visszavételére, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó egyedi utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő.

Milyen egyéb esetekben nem biztosítja a törvény az elállási jogot?
Szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében sem élhet a vásárló elállási jogával, ha a 14 napos elállási határidő lejárta előtt az NM Trend Stúdió Kft. a teljesítést a vásárló kifejezett beleegyezésével, hozzájárulásával megkezdte.
A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet alapján
29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § szerinti jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
(2) Az 45/2014. (II.26) Korm. rendelet (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

5. SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS – TÁJÉKOZTATÓ A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, A TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS A JÓTÁLLÁSRÓL

Ebben a kategóriában háromféle szakkifejezéssel találkozhatunk. Ebből a jótállást (garanciát) ismerik a legtöbben. A 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában (és csakis ezeknél) 1 éves kötelező garanciát ír elő.

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén a Ptk. alapján az NM Trend Stúdió Kft. jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jogosult jótállási igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az NM Trend Stúdió Kft.-vel közölni. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
Társaságunk felhívja figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként Önt a jótállásból fakadó jogok az 5.1. és az 5.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Ki viseli a jótállási időn belül (vagy akár azon kívül) a hihás termék szállítási költségeit?
A hibás termék gyártónak vagy forgalmazónak történő visszaküldését, és a megjavított/cserélt termék küldését minden esetben a vásárló fizeti. Az NM Trend Stúdió Kft. a futárszolgálattal történő visszaküldés megszervezését vállalja, de ennek a díját a vásárló fizeti.

A kellékszavatosság és termékszavatosság kevésbé ismert fogalmak. A két fogalom a gyártónak a termék hibája miatti közvetlen, szavatossági természetű helytállását a fogyasztóval szemben. Ha hibás a vásárolt termék, nemcsak az eladóhoz fordulhatunk javítási vagy csere-igényünkkel, hanem a gyártóhoz vagy forgalmazóhoz, még akkor is, ha a termékre nincs jótállás (garancia). A termékszavatosság a kellékszavatosságnál szűkebb fogalom, és míg a termékszavatosság csak az ingóságok (leggyakrabban fogyasztási cikkek) hibája esetén ad lehetőséget igényérvényesítésre, kellékszavatosság, azaz hibás teljesítés esetén a jogosult bármilyen szolgáltatás hibája esetén érvényesítheti a törvényben meghatározott igényeit. A kellékszavatosság tehát a szerződő féllel (általában ő az eladó) szembeni igényérvényesítésre, a termékszavatosság a gyártóval vagy forgalmazóval szembeni igényérvényesítésre nyújt lehetőséget.

TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza); rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása; helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás; elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik. A hibás illetve javított/cserélt termék el- és visszaszállításáról a forgalmazó gondoskodik, de a szállítás költségeit minden esetben a vásárló fizeti.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.

A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.

5.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az NM Trend Stúdió Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) szabályai szerint, kizárólag az NM Trend Stúdió Kft. által gyártott termékek esetében.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor Társaságunk felhívja figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt termék esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az NM Trend Stúdió Kft.-vel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az NM Trend Stúdió Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

5.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered vagy
- a termékhiba nem rendeltetésszerű használatból ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

6. PANASZKEZELÉS

Panaszával, a következő elérhetőségeken kereshet meg minket: Cím: NM Trend Stúdió Kft. székhely: 2049. Diósd, IV. Béla király u. 35., Telefon: 06-30-459-7122, E-mail: shop@coool.hu
Amennyiben nem elégedett panaszának kezelésével, úgy a következő hivatalokhoz fordulhat:
- Diósd Város Jegyzője 2049 Diósd, Szent István tér 1. A épület
- Fogyasztóvédelmi hatóság. 1088 Budapest, József krt. 6. Tel.: 06-1-4594800
- Pest megyei Békéltető testület. 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8, 3 em. 331. Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf. 81., Tel.: 06-1-2690703

7. HÍRLEVÉL

A coool.hu webáruház regisztrált felhasználóinak heti rendszerességgel, automatikusan hírlevelet küld. Ebben a webshop életével kapcsolatos kiemelt eseményekről, és az aktuális vásárlási lehetőségekről tájékoztatjuk Önöket. Ha nem kíván hírlevelet kapni, akkor ne pipálja ki ezt a funkciót.

8. ADATVÉDELEM, ADATFELDOLGOZÁS

Az NM Trend Stúdió Kft. adatvédelmi tájékoztatóját ezen a linken találhatja. A Vásárlók adatairól az NM Trend Stúdió Kft., mint Adatfeldolgozó meghatározatlan ideig saját részére nyilvántartást vezet. A vásárlói adatok vonatkozó része a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek. A szállító vállalatok szerződésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről. Az adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el. Adatait írásos vagy e-mailben történő kérésre bemutatjuk, módosítjuk vagy töröljük (kivételt képeznek azok a számla adatok (a számlák tőpéldányai), melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény Kötelez bennünket). A szerződéseket az NM Trend Stúdió Kft. elektronikus nyilvántartásában iktatja és archiválja, ezzel biztosítva a szerződés adataihoz való utólagos hozzáférés lehetőségét.

10. OLDALFRISSÍTÉSEK

Az utolsó frissítés dátuma: 2014.08.13. A dátum csak az üzletszabályzatunk utolsó frissítésének dátuma, a coool.hu oldal folyamatosan (naponta akár többször is) frissül.

11. JOGFORRÁSOK

- 2013. évi V. törvény
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
- 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről
- 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről
- 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 1272/2008/EK rendelet
- 2000. évi XXV. törvény a kémiai biztonságról

If you would like to ship to an address outside Hungary, please contact us.